Szkolimy od 1990 r.
Konsulting-Edukacja
JACYNO I MODZELEWSKI Sp. z o.o.
Szkolenia jednodniowe
Inne

Szkolenie: WINDYKACJA DLA KSIĘGOWYCH - JAK WSPÓŁPRACOWAĆ Z RADCĄ PRAWNYM

O szkoleniu

Szkolenie skierowane jest do następujących grup:
- pracowników księgowości i działów finansowych
- osób zajmujących w przedsiębiorstwach stanowiska kierownicze niezwiązane
z windykacją należności

Cel szkolenia:
- zapoznanie uczestników szkolenia z zagadnieniami związanymi z windykacją należności
występującymi od momentu braku zapłaty ze strony kontrahenta do skutecznej windykacji
trudnych należności
- zapoznanie uczestników z zasadami przygotowania sprawy do skierowania jej na drogę
postępowania sądowego oraz rodzajami postępowań sądowych występujących w prawie
polskim
- przedstawienie zasad prowadzenia postępowania restrukturyzacyjnego i upadłościowego
- zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami radzenia sobie w negocjacjach
z trudnymi dłużnikami
Uczestnik szkolenia będzie umiał:
- sporządzać wezwania do zapłaty
- przygotować dokumenty do skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego oraz
wybrać właściwy tryb prowadzenia takiego postępowania
- przygotować dokumenty do zgłoszenia wierzytelności w postępowaniu upadłościowym

 

Program szkolenia:
1. Klasyfikacja dłużników
1.1. Biedacy
1.2. Fraudzi
1.3. Gracze
1.4. Techniki stosowane przez dłużników w celu opóźnienia faktycznej zapłaty
1.4.1. Twierdzenie, że dokonali przelewu
1.4.2. Zbieranie środków na zobowiązania wobec instytucji państwowych
i inne ważne wydatki
1.4.3. Zastrzeżenia wobec dostawy
1.4.4. Nawał obowiązków
1.4.5. Wypadek losowy - 2 -
2. Windykacja telefoniczna
2.1. Postępowanie w przypadku dużych kwot
2.2. Postępowanie w przypadku mniejszych kwot
2.3. Elementy występujące w rozmowie telefonicznej z kontrahentem
2.3.1. Nawiązanie rozmowy
2.3.2. Powody braku zapłaty
2.3.3. Wyłapywanie sprzeczności w oświadczeniach kontrahenta
2.3.4. Negocjacje z dłużnikiem
2.3.5. Znalezienie wyjścia z sytuacji (kto ma je zaproponować?)
2.3.6. Notatka z rozmowy telefonicznej
2.4. Osoba rozmówcy (z kim rozmawiamy?)
2.5. Konsekwencja w działaniach windykacyjnych
2.6. Klasyfikacja należności w zależności od okresu po terminie płatności
3. Wezwania do zapłaty
3.1. Upomnienie
3.2. Wezwanie do zapłaty
3.3. Wezwanie przedprocesowe
4. Spotkania bezpośrednie
4.1. Przygotowanie do spotkania bezpośredniego
4.2. Jakie powinny być efekty spotkania bezpośredniego
5. Przedawnienie roszczeń
5.1. Okres przedawnienia roszczeń
5.2. Przerwanie biegu przedawnienia i jego skutki w zakresie dochodzenia
roszczeń
5.3. Jakość dokumentów a skuteczne przerwanie biegu przedawnienia
5.4. Wpływ przedawnienia roszczeń na możliwość przekazania sprawy na drogę
postępowania sądowego
6. Postępowanie sądowe
6.1. Dokumenty, które należy przekazać do sądu
6.2. Trzy podstawowe rodzaje postępowań sądowych
6.2.1. Postępowanie zwykłe
6.2.2. Postępowanie upominawcze
6.2.3. Postępowanie nakazowe
6.3. Inne tryby postępowań sądowych
6.3.1. Postępowanie uproszczone
6.3.2. Elektroniczne postępowanie upominawcze (EPU)
6.3.3. Zawezwanie do próby ugodowej
6.3.4. Sąd polubowny - 3 -
7. Postępowanie restrukturyzacyjne i upadłościowe
7.1. Przesłanki do ogłoszenia postępowania restrukturyzacyjnego i postępowania
upadłościowego przez sąd
7.2. Możliwość zmiany postępowania restrukturyzacyjnego na postępowanie
upadłościowe oraz postępowania upadłościowego na postępowanie
restrukturyzacyjne
7.3. Zabezpieczenie majątku dłużnika
7.4. Osoby zarządzające postępowaniem restrukturyzacyjnym i upadłościowym
7.5. Rada wierzycieli
7.6. Wpływ ogłoszenia postępowania restrukturyzacyjnego lub upadłości na płynność
finansową przedsiębiorstwa
7.7. Postępowanie restrukturyzacyjne
7.7.1. Rodzaje postępowania restrukturyzacyjnego
7.7.2. Propozycje układowe
7.7.3. Zgromadzenie wierzycieli
7.7.4. Warunki przyjęcia układu i skutki przyjęcia układu
7.7.5. Przesłanki do odmowy zatwierdzenia układu przez sąd
7.7.6. Sankcje karne wobec dłużnika
7.8. Postępowanie upadłościowe
7.8.1. Rola i zadania syndyka
7.8.2. Kategorie należności
7.8.3. Kolejność zaspokojenia roszczeń
7.8.4. Zakończenie postępowania upadłościowego
7.8.5. Sankcje prawne wobec upadłego (cywilne i karne)
8. Podsumowanie
8.1. Ryzyko związane z zaciąganiem zobowiązań finansowych
8.2. Ryzyko związane z oceną kontrahenta
8.3. Siła ekonomiczna kontrahentów i ich wpływ na zawierane umów
8.4. Ocena naszej sytuacji i sytuacji kontrahenta jako czynnik minimalizacji
ryzyka przy zawieraniu umów

 

w cenie szkolenia:
* 5 godzin wykładu, w tym maksimum praktyki i tylko niezbędna teoria oraz konsultacje indywidualne w czasie i po szkoleniu,
* materiały szkoleniowe,
* materiały do pracy podczas zajęć,
* poczęstunek biznesowy (lunch),
* przerwa kawowa,

Rabat dla drugiej i każdej kolejnej osoby z firmy!

Zarejestruj Firmę do programu lojalnościowego i płać mniej za wszystkie szkolenia!

Wykładowca

Sularz Jacek
Sularz Jacek

Ekonomista, posiada ponad 32-letnie doświadczenie zawodowe, z czego 15 lat przypada na pracę w windykacji należności. Doświadczenie zdobywał pracując w dużych koncernach międzynarodowych, banku, przemyśle oraz biurach turystycznych. Interim Manager z zakresu... Czytaj dalej

Lokalizacja na mapie

Chcesz wziąć udział w szkoleniu? Daj nam znać!
Zgłoś udział w szkoleniu

Program lojalnościowy

Zapraszamy do wzięcia udziału w naszym programie lojalnościowym. Założenie konta pozwoli Państwu zbierać punkty, za które będzie można uzyskać rabat na kolejne szkolenie, darmowy kurs lub odebrać nagrody.

Dowiedz się więcej
Informacja o plikach cookies

Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij