Szkolimy od 1990 r.
Konsulting-Edukacja
JACYNO I MODZELEWSKI Sp. z o.o.
Szkolenia on-line
Pozostałe Szkolenia księgowe

online: ORGANIZACJA WINDYKACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRZEMYSŁOWYM I HANDLOWYM. PROCES WINDYKACJI NALEŻNOŚCI W PRAKTYCE.

O szkoleniu

Cel szkolenia:
- zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami organizacji procesu windykacji należności w przedsiębiorstwie
- przedstawienie zasad prowadzenia prewindykacji (windykacji wstępnej) w celu ograniczenia ryzyka związanego z zawieraniem kontraktów z klientami
- określenie znaczenia stosowania klas ryzyka i limitów kredytowych
- przedstawienie ważnej roli handlowców w procesie windykacji należności

Uczestnik szkolenia będzie umiał:
- zorganizować struktury windykacyjne w przedsiębiorstwie
- ustalić zasady współpracy pomiędzy komórkami organizacyjnymi w zakresie windykacji należności
- stosować klasy ryzyka i limity kredytowe
- wdrażać prawidłowe rozwiązania w zakresie sposobu wynagradzania handlowców w aspekcie powiązania motywów działania handlowców z celami przedsiębiorstwa i zapewnienia prawidłowego działania procesu windykacji

Program szkolenia:
1. Modele windykacji należności w przedsiębiorstwie
1.1. Windykacja należności na tle innych procesów w firmie
1.2. Samodzielne radzenie sobie z problemem windykacji należności
1.3. Przekazanie spraw związanych z windykacją należności do firmy windykacyjnej
1.4. Ubezpieczenie całości lub części należności w firmie oferującej ubezpieczenie
należności
1.5. Model mieszany
1.6. Etapy windykacji należności
1.7. Znaczenie prewindykacji w procesie windykacji należności
 
2. Podstawowe zasady ostrożności przy zawieraniu umów
2.1. Elementy, które powinna zawierać umowa, aby można było skutecznie dochodzić roszczeń

3. Spotkania bezpośrednie
3.1. Jakie powinny być efekty spotkania bezpośredniego

4. Klasy ryzyka i limity kredytowe
4.1. Klasy ryzyka
4.1.1. Przypisanie cech do każdego kontrahenta w celu identyfikacji ryzyka, jakie
wiąże się ze współpracą z klientem
4.1.2. Informacje, na podstawie których określa się klasę ryzyka
4.2. Limity kredytowe
4.2.1. Wyznaczenie poziomu naszego zaangażowania kapitałowego dla każdego
kontrahenta
4.2.2. Weryfikacja limitów kredytowych w celu zapewnienia płynnej współpracy
z klientem oraz ograniczenia ryzyka nieterminowego regulowania naszych
należności
4.3. Konieczność stałego kontrolowania klas ryzyka i limitów kredytowych
przydzielanych naszym kontrahentom
4.3.1. Zachowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa i panowanie nad
zaangażowaniem kapitałowym
4.3.2. Uzyskanie przewagi konkurencyjnej w wyniku panowania nad ponoszonym
ryzykiem we współpracy z klientami

5. Rola handlowców w procesie windykacji należności
5.1. Zbieranie informacji przez handlowców przy nawiązywaniu współpracy z klientem oraz podczas kontynuowania współpracy
5.2. Premiowanie handlowców od obrotu zafakturowanego
5.2.1. Motywy działania handlowców kolidujące z interesem firmy
5.2.2. Permanentny konflikt interesów pomiędzy handlowcami, pracownikami
prowadzącymi kontrakt od strony ekonomicznej i pracownikami
odpowiedzialnymi za windykację należności
5.2.3. Niekorzystny wizerunek przedsiębiorstwa spowodowany sprzecznymi
informacjami otrzymywanymi od nas przez kontrahenta
5.2.4. Tworzenie pola do powstawania trudnych należności
5.2.5. Straty ponoszone przez firmę w wyniku premiowania za obrót, który nie
został zapłacony przez klienta
5.3. Premiowanie handlowców od obrotu zapłaconego przez kontrahenta
5.3.1. Uzyskanie efektu połączenia działań handlowców z interesem firmy
5.3.2. Wynagradzanie pracowników prowadzących kontrakt od strony ekonomicznej
i pracowników odpowiedzialnych za windykację należności za osiągany obrót
przez przedsiębiorstwo
5.3.3. Efekt jednakowych celów pracowników zaangażowanych w proces biznesowy
5.3.4. Funkcjonowanie pracowników biorących udział w procesie biznesowym jako
jednego środowiska zaangażowanego w rozwój firmy
5.3.5. Korzystny wizerunek firmy jako ogromna siła do prowadzenia bezpiecznych
interesów z klientami
5.3.6. Zabezpieczenie przed powstawaniem trudnych należności i zmniejszenie
kosztów związanych z windykacją należności
5.4. Problemy związane z dokonaniem manewru zmiany wynagradzania handlowców
od obrotu zafakturowanego na wynagradzanie od obrotu zapłaconego przez
kontrahenta
5.4.1. Negatywne skutki dla handlowców z powodu zmniejszenia ich wynagrodzenia przez pewien czas
5.4.2. Przejściowe trudności w funkcjonowaniu pracowników w nowej
rzeczywistości
5.4.3. Konieczność przeszkolenia handlowców z podstawowych zasad windykacji

6. Podsumowanie
6.1. Ryzyko związane z zaciąganiem zobowiązań finansowych
6.2. Ryzyko związane z oceną kontrahenta
6.3. Siła ekonomiczna kontrahentów i ich wpływ na zawierane umów
6.4. Ocena naszej sytuacji i sytuacji kontrahenta jako czynnik minimalizacji ryzyka przy zawieraniu umów

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do następujących grup:
- przedsiębiorcy prowadzący średnie i duże przedsiębiorstwa
- członkowie zarządu odpowiedzialni za organizację pracy lub sprawy finansowe
- dyrektorzy zarządzający
- dyrektorzy finansowi
- główni księgowi odpowiadający za sprawy windykacji w firmie
- kierownicy działów finansowych, kontrolerzy finansowi, pracownicy działów finansowych
- pracownicy działów windykacji w przedsiębiorstwach przemysłowych, handlowych i usługowych

Wykładowca

Sularz Jacek
Sularz Jacek

Ekonomista, posiada ponad 32-letnie doświadczenie zawodowe, z czego 15 lat przypada na pracę w windykacji należności. Doświadczenie zdobywał pracując w dużych koncernach międzynarodowych, banku, przemyśle oraz biurach turystycznych. Interim Manager z zakresu... Czytaj dalej

Informacje dodatkowe

Poszerzaj wiedzę, gdziekolwiek jesteś!

Szkolenie online realizujemy za pomocą platformy internetowej, do której uczestnicy będą się logować w dniu warsztatów.

Po zalogowaniu do platformy, każdy z Państwa będzie miał dostęp do prezentacji online prowadzonej na żywo przez Trenera. Uczestnik będzie mógł również komunikować się głosowo z Wykładowcą w trakcie zajęć.

Materiał szkoleniowy zostanie udostępniany Uczestnikom szkolenia mailowo na dzień przed datą szkolenia.

Szkolenie zakończy się wydaniem imiennego certyfikatu.

Przygotowanie uczestników do szkolenia online:

  • szkolenie online odbywa się poprzez platformę internetową, link do konkretnej sesji szkoleniowej zostanie przesłany na adresy email uczestników przed zajęciami

  • szkolenie online odbywa się na komputerze uczestnika kursu, zatem wymagany jest komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu

  • szkolenie online wymaga stabilnego dostępu do internetu (najlepiej stałe łącze)

  • szkolenie online zaczyna się o wyznaczonej godzinie – uczestnicy szkolenia powinni być wtedy zalogowani do systemu i gotowi do transmisji

     

* Materiały autorskie objęte są prawami autorskimi, dlatego też firma UNIVERS Konsulting-Edukacja Jacyno i Modzelewski Sp. zo.o nie wyrażaja zgody na ich powielanie, rozpowszechnianie oraz udostepnianie osobom nieuprawnionym. Nie wyrażamy również zgody na nagrywanie wykładu.

 

Uwaga: Prosimy nie mylić szkoleń realizowanych online z usługami typu e-learning. Szkolenia e-lerningowe polegają na udostępnieniu zainteresowanym odpłatnie materiałów szkoleniowych do samodzielnej nauki bez kontaktu z wykładowcą.

 

w cenie szkolenia:
* 6 godzin wykładu, w tym maksimum praktyki i tylko niezbędna teoria oraz konsultacje indywidualne w czasie i po szkoleniu,
* materiały szkoleniowe na maila przed szkoleniem,

Szkolenie zakończone certyfikatem!

Lokalizacja na mapie

Chcesz wziąć udział w szkoleniu? Daj nam znać!
Zgłoś udział w szkoleniu
Informacja o plikach cookies

Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij
Facebook